Muzycy znajdują się w stałym składzie Orkiestry Akademii Beethovenowskiej (Piotr Lato) oraz Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach (Maksymilian i Damian Lipieniowie), współpracują również z innymi orkiestrami, takimi jak Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Filharmonia Podkarpacka, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy AUKSO.
Współpracowali również z takimi artystami, jak Janusz Wawrowski, Janusz Widzyk, Olga Pasiecznik, Katarzyna Budnik, Jakub Jakowicz, Frank Forst, Trio BLUette. Dokonali wielu nagrań zarówno dla Polskiego Radia, jak i wydawnictw Tacet, Accentus, Le Fox Music, DUX, Universal Music.
LLLeggiero Woodwind Trio wykonuje utwory kompozytorów europejskich, począwszy od epoki klasycyzmu po muzykę współczesną m.in. W.A. Mozarta, A. Tansmana, E. Schulhoffa, J. Iberta, J. Francaixa, A. Szałowskiego, W. Lutosławskiego.
W ostatnim czasie Trio miało zaszczyt wystąpić z serią koncertów w Polsce u boku światowej sławy skrzypaczki Kai Danczowskiej w ramach obchodów 70. urodzin artystki. W 2021 r. trio zdobyło II miejsce w prestiżowym konkursie Medici International Music Competition.
Maksymilian Lipień – obój
Jest pierwszym oboistą Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. W 2008 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, gdzie studiował pod kierunkiem dr hab. Arkadiusza Krupy.
Jest laureatem III miejsca na III Międzynarodowym Akademickim Konkursie Oboistów i Fagocistów w Łodzi (III Nagroda ex eqvo – I i II nagrody nie przyznano), II miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych w Olsztynie, I miejsca na Makroregionalnych Przesłuchaniach Instrumentów Dętych Drewnianych w Lublinie oraz IV miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Młodego Muzyka w Szczecinku.
Był stypendystą fundacji „Porozumienie bez barier” Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich. Uzyskał również stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Uczestniczył w Polsko – Niemieckiej Młodej Filharmonii oraz Międzynarodowej Akademii Bachowskiej pod dyrekcją Helmuta Rilinga.
Współpracuje z wieloma orkiestrami m.in. Sinfonietta Cracovia, SinfoniaVarsovia, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie.
Jako solista brał udział m.in. w Festiwalu „Łańcuch XIV” im. W. Lutosławskiego czy Festiwalu Wratislavia Cantans. Jako solista występował z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO oraz Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej.
W latach 2004-2005 był pierwszym oboistą Narodowej Libańskiej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie. Od 2013 roku jest również asystentem w klasie oboju w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.
Piotr Lato – klarnet
Już jako uczeń, a potem student klarnetu uzyskał szereg nagród i wyróżnień w ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. w 2002 roku został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego „Praska Wiosna” w Pradze, w 2006 roku zdobył III nagrodę w IV Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku, a w ostatnim czasie II nagrodę w MEDICI International Music Competition.
Jego ożywiona działalność artystyczna i naukowa została wielokrotnie doceniona poprzez liczne stypendia oraz odznaczenia, m.in. odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2016), Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury (2019), Brązowy Krzyż Zasługi (2019), Partnerstwo dla Muzyki 2.0 (2020), Stypendium Twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2020) oraz odznakę „Honoris Gratia” Miasta Krakowa (2021).
Wziął udział w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, takich jak Festiwal Wielkanocny Ludwiga van Beethovena, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Muzyka w Starym Krakowie, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach”. Zrealizował szereg nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych dla wytwórni polskich i zagranicznych, m.in. DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music.
Prowadzi działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2006 roku jest zawodowo związany z Akademią Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, początkowo na stanowisku asystenta w klasie klarnetu. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie instrumentalistyki, po czym objął stanowisko adiunkta. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki. Od roku 2020 jest kierownikiem Katedry Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na stanowisku profesora AMKP.
Od 2004 roku pełni funkcję pierwszego klarnecisty Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Gościnnie koncertuje z wieloma orkiestrami i zespołami, jak również solo. Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Współpracuje z Henri Selmer Paris, MARCA Reeds oraz Chedeville USA.
Damian Lipień – fagot
Ukończył studia w klasie fagotu prof. Kazimierza Siudmaka w Akademii Muzycznej w Krakowie. W latach 2000-2001 był stypendystą Fundacji Erasmus-Sokrates w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku w klasie prof. Wernera Seltmanna. Po ukończeniu studiów został pierwszym fagocistą Filharmonii Częstochowskiej, następnie – Lebanese National Symphony Orchestra w Bejrucie (2002-2004). W latach 2004-2005 był związany z orkiestrą Capella Cracoviensis jako fagocista-kameralista. Od 2005 do 2010 był pierwszym fagocistą
Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Od 2008 pracuje w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Współpracuje z takimi orkiestrami, jak Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Kameralna w Sopocie, Filharmonia Krakowską, Filharmonią Podkarpacka w Rzeszowie. Dokonał wielu nagrań min. dla Polskiego Radia, DUX, Tacet (Niemcy), Accentus (Niemcy).
Prowadzi także działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie. Od 2008 roku jest związany z Akademią Muzyczną w Krakowie na stanowisku asystenta w klasie fagotu. W 2016 roku uzyskał tytuł doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych, a w 2019 r. objął stanowisko adiunkta w klasie fagotu w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Wraz z Piotrem Lato i Maksymilianem Lipieniem od kilku lat współtworzy LLLeggiero Woodwind Trio, z którym w 2021 r. zajął II miejsce w prestiżowym konkursie Medici International Music Competition. Brał udział w najważniejszych festiwalach w Polsce m.in. Festiwal Wielkanocny Ludwika van Beethovena, Sopot Classic, Festiwal Prawykonań, Kultura Natura, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie czy Muzyka w Starym Krakowie.
Polska literatura kameralna przełomu XX i XXI wieku na trio stroikowe.
Projekt wykonawczy realizowany ze Stypendium Twórczego MKDNiS na rok 2022, którego celem jest prezentacja oraz promocja zapomnianej polskiej muzyki współczesnej, obejmującej literaturę kameralną na trio stroikowe twórców takich jak Andrzej Krzanowski, Andrzej Dobrowolski, Wojciech Widłak, Benedykt Konowalski.
Program:
A. Krzanowski – Trio na obój, klarnet i fagot
I Preludium
Intermezzo I
II Ostinato
Intermezzo II
III Nokturn
Intermezzo III
IV Choral
V Postludium
W. Widłak – Salve Regina. Alegoria na trio stroikowe
A. Dobrowolski – Trio na obój, klarnet i fagot
Allegro vivo
Adagio
Vivo
B. Konowalski – Mini-Rondo na trio stroikowe
Dodatkowy repertuar z zakresu muzyki polskiej:
W. Żeleński – Trzygłosowe Preludia organowe w transkrypcji i opracowaniu przez zespół na trio stroikowe
Sz. Laks – Concertino pour trio d’anches
A. Tansman – Suite pour trio d’anches
W. Lutosławski – Trio na obój, klarnet i fagot
Allegro moderato
Poco adagio
Allegro giocoso (Rondo)
A. Szałowski – Trio na obój, klarnet i fagot
Allegro
Andante
Gavotte
Allegro
Koncerty są połączone z premierą najnowszej płyty zespołu nagranej w NOSPR oraz wydaniem nut przez PWM. Więcej o płycie w dyskografii
Trio jest laureatem tegorocznej edycji Międzynarodowego Konkursu MEDICI.