Summerwinds Festival

„…Klangzauber und bezaubernde Rhythmen, entzückend nahe und fremde Melodien über vielschichtigen Harmonien, mit spannendem Kontrapunkt – auf Barock, Latino-Barock und -Französisch, zum vifen Schluss musique ganz à la française: Frisch und spontan, als wären sie originär für sie geschrieben, wirken die Adaptionen Lato/Zawieruchas für Klarinette und Gitarre…”

 

www.summerwinds.de

 

więcej

Summerwinds Festival

Haus Harkotten

Doppeltes Konzertvergnügen

Füchtorf – Zeitgleiches Doppelkonzert auf Haus Harkotten am 1. September: Das Publikum wechselt den Ort: Teil 1 (im Wappensaal) spielt das Leitzinger Bassoon Quartett sein Programm „Vierfagöttlich“ und Teil 2 (in der Kapelle) präsentieren Piotr Lato (Klarinette) sowie Tomasz Zawierucha (Gitarre) ihr Programm Barock und Bachiana.

 

Westfälische Nachrichten

 

więcej

Summerwinds Festival

Doppelkonzert auf Haus Harkotten

Musik zum Zunge schnalzen

Füchtorf – Es war zum Zunge schnalzen: Am Donnerstagabend gastierten auf Haus Harkotten im Rahmen von „Summerwinds“ gleich zwei Musikensembles: das Leitzinger Bassoon-Quartett und das Duo Piotr Lato und Tomasz Zawierucha.

 

Dierk Hartleb

Westfälische Nachrichten

więcej

Out of the Circle

Out of the Circle; Maciej Zimka: Sonata for violin and accordion + Dimension (Triple Point) + Sonata for accordion and guitar + Out of the Circle; Maciej Zimka, Akkordeon, Maria Slawek, Violine, Wieslaw Ochwat, Akkordeon, Milosz Maczynski, Gitarre, Piotr Lato, Klarinette; 1 CD Opus Series 65; Aufnahme 2021, Veröffentlichung 01.2022 (48’22) – Rezension von Remy Franck

 

Remy Franck

Pizzicato

więcej

Zakopane On The Heights Chamber Music Festival – Mozart, Przybylski, Bruch

„…Mozart’s Clarinet Quintet, opening the concert, received one of those performances that only a festival setting can elicit. When played by an established ensemble and even the greatest clarinetists, the music can sound so perfect that it takes on a sort of oxymoronically boring perfection…”

 

„…Separating Bruch and Mozart, Dariusz Przybylski’s 10-minute exercise in whistling, sul ponticello tremolos and ghostly glissandos in the strings featured Lato in a solo role that ranged from heraldic calls recalling ancestors of the clarinet, like the Hungarian tarogato, to exquisitely delicate filigree…”

 

„…No such problem with Piotr Lato and his colleagues who were complicit in a reading that not only allowed but seemed to encourage each player to play to their individual strengths and personalities, particularly cellist Marcin Zdunik who made his key solos in the first movement and the Menuetto’s second Trio moments of such astonishing spontaneity, complete with added ruffles and curlicues, that one could forgive the happy grins he shared with first violinist Jakub Jakowicz. Set angelically above the strings, clarinetist Lato gave a reading of seamless poetry and beauty, including giving full value to arpeggiated runs and dotted eighth notes in the last movement’s variations…”

 

Laurence Vittes

MusicWeb International

więcej

 

RATHAUS • PIANO TRIOS • KAROL RATHAUS ENSAMBLE – Recenzja Musicweb Internatinal

„Te dwie porywające z fascynujące partytury są wykonywane z zaraźliwym zapałem. Muzycy wykazują się prawdziwą miłością i zaangażowaniem w muzykę. Zostały one dobrze zbalansowane w procesie nagrywania, a uchwycony dźwięk jest idealny. Szkoda, że czas trwania płyty to tylko 47 minut.”

 

Stephen Greenbank
Musicweb Internatinal

więcej

RATHAUS • PIANO TRIOS • KAROL RATHAUS ENSAMBLE – Recenzja The Art Music Lounge

„To z pewnością jedno z tych nagrań, po które poważni muzycy sięgną i będą chcieli je mieć na własność. Duże pochwały należą się nie tylko muzykom, ale także realizatorom, którzy nagrali te tria z dobrym, wysuniętym do przodu ustawieniem mikrofonów, ale także z ładnym, naturalnym pogłosem wokół instrumentów. Bardzo dobra robota!”

 

-© 2021 Lynn René Bayley treści
THE ART MUSIC LOUNGE

więcej

RATHAUS • PIANO TRIOS • KAROL RATHAUS ENSAMBLE – Recenzja Long Play

„Bardzo ważnym elementem prezentacji obu zapomnianych kameralnych dzieł Rathausa są tworzący Karol Rathaus Ensemble znakomici instrumentaliści, dzięki którym muzyka trafia do nas w najlepszej z możliwych formie.”

 

Long Play 2021

więcej

RATHAUS • PIANO TRIOS • KAROL RATHAUS ENSAMBLE – Recenzja Click Musique

„Światowe prawykonanie przez Karol Rathaus Ensemble, wysublimowane analitycznym i zwiewnym zapisem dźwiękowym, oparte jest na nie zredagowanych jeszcze rękopisach. Doskonałe w swej równowadze, wrażliwości i żarliwości, żałujemy, że to wspaniałe świadectwo trwa tak krótko i mamy nadzieję na jego rychłą kontynuację.”

 

Florestande Marucaverde
Click Musique 2021

więcej

RATHAUS • PIANO TRIOS • KAROL RATHAUS ENSAMBLE – Recenzja Kulturabdruck

„Zespół Karol Rathaus Ensemble w składzie Aleksandra Hałat (fortepian), Marcin Hałat ( skrzypce ), Marcin Mączyński ( wiolonczela ) i Piotr Lato (klarnet) dostarczają referencyjne nagranie w swoim pełnym pasji, ale i mądrze zaaranżowanym wykonaniu.”

 

Dr. Thorsten Stegemann
Kulturabdruck
więcej

„Kwartet na koniec czasu” w Collegium Novum

W środę, 14 listopada, o godz. 19.00 w Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego odbędzie się pierwszy w tym sezonie artystycznym Koncert Uniwersytecki. Przed publicznością wystąpi kwartet, który tworzą wirtuozi swoich instrumentów: legenda polskiej wiolinistyki – Kaja Danczowska, absolwentka mistrzowskiej klasy Krystiana Zimermana w Bazylei – Justyna Danczowska, wiolonczelista Bartosz Koziak oraz klarnecista – Piotr Lato.

więcej

Flamenco na dwa klarnety

„Fog Flamenco Clarinet Project” to projekt, w ramach którego Mistrz i Uczennica tworzą jeden repertuar, obejmujący opracowane przez nich dzieła XX-wiecznych angielskich i hiszpańskich mistrzów  muzyki klarnetowej, a następnie prezentują go publiczności z towarzyszeniem fortepianu w wybranych salach koncertowych.

więcej